Tuesday, October 15, 2024

๐—Ÿ๐—ฎ๐˜„๐—ฎ๐˜๐—ฎ๐—ป ๐˜€๐—ฎ๐—บ๐—ฏ๐—ถ๐—น ๐—ฏ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ท๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฝ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ท๐—ฎ๐—ฟ ๐——๐—ž๐—–, ๐— ๐—๐—œ๐—œ ๐—ธ๐—ฒ ๐—œnstitusi Pengajian Tinggi (IPT)

 




1. Nama Aktiviti: ๐—Ÿ๐—ฎ๐˜„๐—ฎ๐˜๐—ฎ๐—ป ๐˜€๐—ฎ๐—บ๐—ฏ๐—ถ๐—น ๐—ฏ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ท๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฝ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ท๐—ฎ๐—ฟ ๐——๐—ž๐—–,  ๐— ๐—๐—œ๐—œ ๐—ธ๐—ฒ ๐—œnstitusi Pengajian Tinggi (IPT)

2. Tarikh:  29 & 30 September 2024

3. Penganjur: DKC, MJII

4. Tempat: Makmal Instrumentasi & Kawalan ( DLI) , KKTM Kemaman, Terengganu & Fakulti FTKEE, Universiti Malaysia Pahang Al- Sultan Abdullah, Pekan Pahang 

6. Synopsis/Keterangan Ringkas: Seramai  14 orang pelajar semester 5 dari Jabatan Pengukuran Elektronik & Kawalan ( DKC) dan telah mengadakan lawatan sambil belajar ke dua buah institusi Pengajian Tinggi iaitu KKTM Kemaman & UMPSA. 


Di KKTM Kemaman, pelajar telah dipecahkan kepada 4 kumpulan untuk menjalankan field study ( experiences learning) bagi mendalami jenis- jenis transducer serta actuator yang diguna-pakai dalam sektor o&g (upstream mini plant) melalui sesi perkongsian bersama pensyarah DLI, KKTM Kemaman. 


       Manakala di Fakulti FTKEE UMPSA, pelajar telah didedahkan tentang program Sarjana Muda kejuruteraan / Kejuruteraan Teknologi Elektrik/ Elektronik ( BEL, BTE, BTS, dari segi kursus, kaedah PdP dan peluang melanjutkan pelajaran dengan dual degree yang ditawarkan. Pelajar juga dibawa melawat makmal/bengkel di fakulti.

   

 Semoga perkongsian daripada 2 IPT  memberi pengetahuan dan manfaat kepada pelajar.

by sensei Syaaban

No comments:

Post a Comment