Tuesday, May 23, 2023

Program Hari MARA Bersama Rakyat dan Jelajah Pendidikan Luar Bandar

 








1. Nama Aktiviti : Program Hari MARA Bersama Rakyat dan Jelajah Pendidikan Luar Bandar

2. Tarikh         :  19 – 21 Mei 2023

3. Masa         : 9.00 Pagi – 4.00 petang

4. Penganjur : Pejabat MARA Negeri Selangor

5. Tempat : UTC Selangor@Anggerik Mall, Shah Alam

6. Synopsis/keterangan ringkas:  


Program ini merupakan saluran informasi yang dibawakan terus kepada rakyat berkaitan fungsi MARA di bawah Sektor Keusahawanan, Pendidikan dan Pelaburan. Program yang dihadiri oleh Pengerusi MARA Ybhg. Dato’ Dr. Asyraf Wajdi Bin Dato’ Dusuki adalah program MARA bersama rakyat dan jelajah pendidikan sehingga ke peringkat akar umbi yang mensasarkan pelajar lepasan SPM dan STPM. 


Pihak MARA mengambil inisiatif untuk menyalurkan maklumat dan menawarkan peluang pendidikan lanjutan kepada pelajar di semua peringkat lanjutan atau ingin mempelbagaikan bidang kemahiran.


MARA Japan Industrial Institute, MJII Beranang telah turut serta dalam program ini dengan membuka booth pameran bagi memperkenalkan TVET MARA dan mempromosikan program yang ditawarkan di MJII Beranang serta menyalurkan maklumat mengenai peluang pendidikan yang ditawarkan kepada pengunjung antaranya para pelajar sekolah, guru dan ibu bapa yang hadir.


Bagi pelajar yang berminat meneruskan pengajian ke MJII Beranang yang merupakan pusat pengajian TVET MARA dalam bidang kejuruteraan elektronik yang telah melahirkan ramai pelajar cemerlang boleh mendaftar segera di https://apponline.mara.gov.my/Spupim_1/ dan https://bit.ly/BorangKemasukanMJII.


#mjiiberanang

#tvetmara

#buildingtalentgeneratingfuture

#JomMasukKKTMMJIIIKM

by Nazmi sensei

No comments:

Post a Comment